Istrage

(Video) Invazija na Srebrenicu: Stotine Srbijanaca preko noći dobilo bh. državljanstvo

„Ja sam Maja“, predstavlja se djevojka koja je minut ranije, u blizini zgrade Opštine Srebrenica, izašla iz automobila srbijanskih tablica.

Njen domaćin, po naglasku Bosanac, govori joj da krene za njim prema šalter sali.

„Dobar dan. Oko ovih državljanstava. Da li Vi to radite“, pitam njenog vodiča.

Odgovara potvrdno, pa nastavljam sa pitanjem da li on pomaže gospođici iz Srbije da dobije potrebne papire.

„Ja ne pomažem oko državljanstva, već oko lične“, odgovara mi i, računajući da mi je potrebna pomoć, pita šta imam od papira.

„Pa, da li ljudi ovako dolaze svakog dana. Masovno“, zapitkujem dalje i dobijam potvrdan odgovor.

Nešto ranije iz općinske šalter sale je izašao mladić sa srbijanskim naglaskom koji je putem telefona obavještavao nekoga da je sve obavio u Opštini i da sada treba u policiju. Sjeda u automobil registrovan u Bajinoj Bašti. Priznaje da je rođen u Srbiji, ali da se sada se prijavljuje u Srebrenici.

„Prijavljen sam na selu“, kaže mi kroz prozor svog automobila.

„I sve ćete papire dobiti za jedan dan“, pitam

„Valjda će biti“, odgovara.

Procedura je, ukratko, ovakva. Svi oni srbijanski državljani, čiji su roditelji porijeklom iz BiH, posljednjih dana intenzivno se prijavljuju u Srebrenici, gdje im lokalne vlasti u roku odmah rješavaju zahtjeve za upis u matičnu knjigu bh. državljana. Evo primjera. Gavrilo Blagojević rođen je u Čačku 1995. godine. Dana 22.10. ove godine obratio se Opštini Srebrenica sa zahtjevom za “naknadni upis činjenica njegovog rođenja”. Naveo je da su oba njegova roditelja državljani BiH, te da traži upis u matičnu knjigu rođenih, odnosno knjigu državljana BiH. Istog dana kada je predao zahtjev, opštinske vlasti su mu izdale i Rješenje.

U isto danu predao zahtjev i dobio Rješenje

„Odobrava se naknadni upis činjenice rođenja u matičnu knjigu rođenih koja se vodi za mjesto Srebrenica, Opština Srebrenica, kao i sve druge evidencije o građanima nakon pravosnažnosti rješenja“, navedeno je u dokumentu od 22.10. 2020. godine.

Rješenje je postalo pravosnažno istoga dana, pa je Gavrilo Blagojević u prostorijama MUP-a Republike Srpske predao zahtjev za izdavanje lične karte. Iako se njegovo ime ne nalazi na zaključenom biračkom spisku, Blagojević će moći glasati na nepotvrđenom glasačkom listiću za Opštinu Srebrenica.

„Nedavno je Opština Srebrenica tražila da se otvori još jedno biračko mjesto za glasanje na nepotvrđenim glasačkim listićima. To biračko mjesto bi bilo u Skelanima. CIK je odbio taj prijedlog“, kazali su za Istraga.ba u Centralnoj izbornoj komisiji BiH.

Skelani se nalaze odmah na granici sa Srbijom, odnosno u blizini Bajine Bašte. Upravo je to jedan od razloga zbog kojeg su općinske vlasti sa Mladenom Grujičićem na čelu tražile otvaranje dodatnog biračkog mjesta za glasanje na nepotvrđenim listićima.

Prema informacijama Istrage, najmanje 250 srbijanskih državljana upisano je ove izborne godine u matičnu knjigu bh. državljana sa prebivalištem u Srebrenici. Nakon što je CIK „pročistio“ birački spisak za glasanje putem pošte, promijenjena je strategija. Sada vlasti Republike Srpske omogućavaju državljanima Srbije, čiji su roditelji porijeklom iz BiH, da steknu državljanstvo preko noći. Skoro svakog dana u Srebrenicu dolaze kombiji iz Srbije koji prevoze one koji traže državljanstvo kako bi mogli glasati na predstojećim lokalnim izborima. Za prijevoz se koriste i službena vozila iz Srbije.

službeno vozilo iz Srbije

Očito službena škoda čačanskih tablica parkirana je ispred zgrade Opštine Srebrenica. Iz nje je, prethodno, izašao mladić koji se sa dokumentima zaputio ka šalter sali. Prilazim vozaču koji priznaje da koristi službeni automobili, te da je dovezao jednu osobu.

„Ne znam ja šta on hoće da izvadi“, objašnjava vozač čistim „srbijanskim akcentom“.

Ispred zgrade je parkiran i automobil iz Užica. Tri osobe izlaze iz šalter sale, ali ne žele razgovarati o razlozima svoje „posjete“. Svi oni koji dobiju potrebne papire ide prema Policijskoj stanici Srebrenica.

Državljani Srbije ispred Policijske stanice u Srebrenici

Tamo je već formiran red. Srbijanski državljani podnose zahtjeve za izdavanje ličnih dokumenata. Ukoliko do dana izbora ne bude gotova lična karta, svi oni koji su podnijeli zahtjev, moći će glasati na predstojećim izborima. I to na nepotvrđenom glasačkom listiću.

 

Bošnjačka politička scena za početnike: Rat klanova

Godinama je sukob među „najbitnijim“ bošnjačkim porodicama tinjao. No, nakon što su Beograd i Zagreb pojačali pritisak na institucije BiH, i sukob među „bošnjačkom elitom“ je eskalirao. Istraga.ba donosi kompletnu priču o tome ko je s kim, ko je protiv koga, ko kontroliše koje medije i institucije. Na početku ćemo odmah navesti ko su vođe tzv. „bošnjačkih klanova“. Prvim rukovodi porodica Izetbegović, drugim Bakir Alispahić, trećim Hasan Čengić u okviru kojeg djeluje i “malezijski klan“ Amera Bukvića, četvrtim klanom upravlja porodica Čampara, a petim Fahrudin Radončić.

KLAN IZETBEGOVIĆ

Bakir i Sebija Izetbegović

Otkako je, smrću Sulejmana Tihića, preuzeo SDA, Bakir Izetbegović uspostavio je potpunu kontrolu u rukovodstvu Stranke demokratske akcije. Uspio se riješiti većine kadrova Sulejmana Tihića. Redom su odlazili Amir Zukić, Mirsad Kukić, Sadik Ahmetović, Salko Sokolović … Izetbegović je u vrh stranke instalirao ljude koji, barem u javnosti, nemaju izražen „vlastiti stav“,niti pokazuju bilo kakvu odlučnost u trenucima kada treba stati u zaštitu institucija BiH. Među tim kadrovima su Safet Softić, Mirsad Zaimović, Halid Genjac… Jedini kadar Sulejmana Tihića koji je uspio ostati kao „prvi do Bakira“ bio je Asim Sarajlić. Opterećen aferama, Sarajlić je napustio stranačke organe, tako da, osim Adila Osmanovića, u rukovodstvu SDA više nema nijednog Tihićevog čovjeka. Iako formalno nije u Predsjedništvu BiH, Izetbegović, faktički, rukovodi politikom Šefika Džaferovića, bošnjačkog člana Predsjedništva koji je, zapravo, čuvar državne stolice na kojoj u ovom mandatu ne može sjediti lider SDA. Iz kuće Izetbegovića se rukovodi i vanjskom politikom, jer je ministrica Bisera Turković direktni izbor obitelji Izetbegović. Među najbližim Izetbegovićevim saradnicima su biznismeni koji su svoje carstvo gradili zahvaljujući isključivo bliskosti sa njegovom porodicom. Biznismen Šefkija Okerić slovi i danas za najbližeg prijatelja Bakira Izetbegovića. Tu je još i Hamed Ramić kao vlasnik firme Euroasfalt, koji, ovisno o tome ko je na vlasti“, mijenja „bliske prijatelje“. Ovaj klan suvereno upravlja Kliničkim centrom u Sarajevu kojim rukovodi Sebija Izetbegović, te BH Telecomom iz kojeg je Izetbegoviću bliska porodica Okerić godinama izvlačila novac. Federalni premijer Fadil Novalić isključivo radi po uputama ove grupacije, te im omogućava poslove u namjenskoj industriji. Za sigurnosni sektor, u ime ovog klana, zadužen je Osman Mehmedagić Osmica, direktor Obavještajno sigurnosne agencije BiH, koji je godinama bio pratilac Alije Izetbegovića. Jedan od „ideologa“ ovog klana je i Fikret Muslimović, bivši službenik KOS-a. Grupaciji pripada i Fikret Prevljak, aktualni predsjednik Kantonalnog odbora SDA Sarajevo, „vladar Ilidže“ i ratnog sarajevskog tunela preko kojeg je ulazila sva pomoć u Sarajevo. „Operativci“ na nižem novou su uposlenik BBI banke Ahmed Čorbo, te Haris Zahiragić koji je u stranačko-prijateljskim odnosima sa Jasminom Izetbegović. Tu je i Muhamed Šabanović, široj javnosti poznat kao „Hu iz ju“.

Haris Zahiragić, Jasmina Izetbegović i Ahmed Čorbo

Toj grupi još pripada direktor Zavoda za statistiku Federacije BiH Emir Kremić. Od „manjih stranaka“ na koju ovaj klan polaže pravo je i dio DF-a Željka Komšića. Kada su u pitanju mediji, klan kontroliše Simurg mediu, odnosno portal Faktor i magazin STAV. Ova grupa ima podršku vlasti Redžepa Tajipa Erdogana.

KLAN BAKIRA ALISPAHIĆA

Bakir Alispahić

Drugim klanom rukovodi Bakir Alispahić, ratni ministar unutrašnjih poslova RBiH koji je zbog slučaja Pogorelica završio na crnoj listi SAD-a. Najbitniji Alispahićev suradnik je Enver Mujezinović, dugogodišnji kadar Službe državne bezbjednosti, odnosno AID-a. Alispahić je osnivač firme AC Quattro koja je godinama bila ekskluzivni dobavljač automobila u javnim preduzećima kojima su upravljali kadrovi Sulejmana Tihića, odnosno SDA. Nakon što je Bakir Izetbegović preuzeo SDA, Alispahić je izbačen iz stranačkih struktura. Ovom klanu pripadao je i bivši federalni ministar energije, rudarstva i energetike Erdal Trhulj koji je ključne pozicije u namjenskoj industriji prepustio Bakir Alispahiću. Tako je za direktora Pretisa postavljen Hajrudin Pezo, bivši uposlenik AC Quattra, dok je član Nadzornog odbora konjičkog Igmana bio Haris Alispahić, sin Bakira Alispahića. Prvog Alispahićevog saradnika, bivšeg AID-ovca Envera Mujezinovića, Trhulj je postavio za direktora Direkcije za namjensku industriju FBiH, odakle ga je, nekoliko godina kasnije, uklonio Izetbegovićev kadar Fadil Novalić. U sigurnosnom sektoru Alispahić je kontrolisao poslove Edina Vranja, bivšeg šefa kriminalističke policije FUP-a. Vranj je nakon penzionisanja u FUP-u, zajedno sa Enverom Mujezinovićem osnovao privatnu detektivsku agenciju PRO Veritas koja, za potebe ovog klana, prati političke protivnike.

zajednička firma Envera Mujezinovića i Edina Vranja

Klan upravlja i Novinskom agencijom Patria, odnosno portalom NAP preko kojeg se Alispahić obračunava sa neistomišljenicima. Osim bivših kadrova SDA, grupaciji su bliski i pojedini kadrovi DF-a, poput Mide Karovića i Rusmira Mesihovića, te kompletan SDP sa Nerminom Nikšićem na čelu. Tokom premijerskog mandata Nermina Nikšića Alispahić je rasporedio svoje kadrove u namjensku industriju, a njegove su firme izvodile radove i na gradnji autoputeva. Osim SDP-a, tu je još i dio Naše stranke koji kontroliše Sabina Ćudić, inače kćerka Seada Ćudića, dugogodišnjeg službenika UDBA-e i jednog od najbližih saradnika Envera Mujezinovića. Klan Alispahić zahvaljujući Enveru Mujezinoviću gaji dobre veze sa srbijanskim trgovcima oružjem okupljenim oko porodice Slobodana Tešića. Osim Alispahića i Mujezinovića, veliki uticaj u ovoj grupaciji imaju braća Ismet i Faris Gavrankapetanović, koji upravljaju Općom bolnicom. Gavrankapetanovići su, tokom Alispahićevog vladanja SDA-om, suvereno upravljali zdravstvom u Kantonu Sarajevo. Tokom mandata Nedžada Korajlića Fakultet kriminalističkih nauka godinama je bio “naučna” baza ovog klana koji je godinama bio u sokobu sa klanom Čampara, ali su nedavno „zakopali ratne sjekire“.

KLAN ČAMPARA

Rabija Čampara

Iako mnogi Denisa Zvizdića smatraju vođom ove grupacije, klanom, zapravo, upravlja Rabija Sada Čampara. U pitanju je bivša „državna službenica“ u MUP-u Kantona Sarajevo koja je penzionisana u činu policijskog generala. Ona je majka, u javnosti poznatih, Dubravka i Aljoše Čampare. Rabija Čampara je, inače, tetka Denisa Zvizdića. Najaktivniji član ove grupe je Aljoša Čampara, federalni ministar unutrašnjih poslova, potpredsjednik Doma naroda FBiH, zastupnik u Skupštini Kantona Sarajevo i neoficijelni urednik portala Pressmedia. Ovaj je klan namjeravao Dubravka Čamparu instalirati za sudiju Ustavnog suda Federacije BiH, što je, u konačnici, spriječio Bakir Izetbegović. Nakon toga započeo je obračun na relaciji Čampare-Izetbegovići. Baza ovog klana je u Novom Gradu u Sarajevu, gdje je uspostavljena puna saradnja sa Husom Ćesirom, biznismenom poznatom po napadu „na kameru“. Zastupnica Admela Hodžić koja je napustila SDA i pridružila se Čampari bivša je uposlenica Ćesirovih firmi. Klan Čampara najvećim dijelom kontroliše bošnjačke kadrove u pravosuđu, a svoj su uticaj pojačali zbližavanjem sa predsjednikom VSTV-a Milanom Tegeltijom, zatim njegovim prijateljem Muhamedom Ajanovićem i, na kraju, sa potpredsjednikom HDZ-a Mijom Krešićem. Jedan od „pravosudnih kadrova“ ovog klana je i državni tužilac Džermin Pašić koji je istraživao slučaj respiratori po uputama Dubravka Čampare. Klan je popravio odnose i sa Olegom Čavkom , državnim tužiocem koji potpisuje sve dokumente protiv direktora OSA-e Osmana Mehmedagića kojeg ovaj klan, u saradnji sa SNSD-om i HDZ-om, nastoji srušiti. „Sigurnosni operativci“ ove grupe su Damir Vejo, direktor policijske akademije, te Adis Drnda, dugogodišnji službenik SIPA-e, koji je ranije bio privođen zbog sumnjivih poslova sa vehabijskim pokretom.

Hasan Hodžić, Aljoša Čampara, Damir Vejo i Adis Drnda

Kada su u pitanju mediji, klan Čampara u potpunosti kontroliše Pressmedia, ali znatan uticaj ima i na HDZ-u bliskom portalu Klix.ba, te portalu Inforadar Almedina Šišića. Grupaciju, također, promoviše i „nezavisna analitičarka Ivana Marić“ Biznismeni koji podržavaju ovaj klan su Senad Kevelj i Hamid Pršeš. Kevelj je vlasnik IT firme u Mostaru, te je godinama od Čampari bliskih kadrova u SDA dobijao poslove.

Denis Zvizdić, Aljoša Čampara i Senad Kevelj Foto:sportsport.ba

Hamid Pršeš je suvlasnik Privredne banke Sarajevo i dioničar u nekoliko firmi namjenske industrije. Pršeša i Čamparu spaja „mržnja“ prema Fadilu Novaliću i firmi KM Trade, a u pozadini svega je podjela plijena u namjenskoj industriji kojom sada, preko Novalića, vlada Izetbegovićev klan. Zahvaljujući vezama sa Pršešom, Aljoša Čampara ima dobre relacije u „međunarodnoj zajednici“. Naime, funkciju političke direktorice Delegacije EU u BiH obavlja Elizabet Tomasinec koja je supruga Hamida Pršeša, pa je, stoga, u Izvještaju o napretku BiH koji je nedavno objavila EU, posebno istaknut slučaj respiratori. Iako su godinama bili u sukobu sa Fahrudinom Radončićem, klan Čampara je posljednjih mjeseci s njim uspostavio primirje.

KLAN RADONČIĆ

Fahrudin Radončić Foto:detektor.ba

Klan Fahrudina Radončića, najuspješnijeg doseljenika u BiH, veći dio svoje moći crpi preko Dnevnog avaza koji služi kao batina za „neposlušne kadrove”. Drugi dio moći Radončić crpi preko  pravosudnih funkcionera koje kontroliše. Jedan od njih je državni tužilac Oleg Čavka koji je, zajedno sa Dijanom Kajmaković, bio ličnost godine Dnevnog avaza. Čavka je obustavio sve istrage protiv Avazovog biznis partnera Nasera Keljmendija i bio ključni svjedok protiv tužioca Bože Mihajlovića koji izdao naredbu za hapšenje Fahrudina Radončića.

Oleg Čavka ličnost godine Dnevnog Avaza

Dio ove grupacije je i Jadranka Lokmić Misirača, još uvijek aktualna potpredsjednica VSTV-a, čiji je sin Boriša direktor Operatora za obnovljive izvore energije. Radončićeva „spona“ sa pravosuđem je dekan Stomatološkog fakulteta u Sarajevu Muhamed Ajanović koji je jedan od najbližih prijatelja Milana Tegeltije. Za parlamentarni život i procedure Radončićev čovjek od povjerenja je Munib Jusufović, aktualni delegat u Domu naroda. Osim toga, Sanela Prašović je zadužena za „kontroliranje“ sutkinje Suda BiH Dalide Burzić. Za sigurnosna pitanja zadužen je Bakir Dautbašić, dugogodišnji sekretar Ministarstva sigurnosti BiH. Ovoj grupaciji pripadao je i Almir Džuvo, bivši direktor Obavještajno-sigurnosne agencije. Na medijskom planu, Radončićev klan kontroliše Avaz i portal Raport. Klan Radončić, preko Edite Đapo i Fuada Čibukčića kontroliše i projekte u oblasti “ekologije” preko kojih se godišnje iz budžeta FBiH izvuče najmanje deset miliona maraka. Za cestogradnju je zadužen Adnan Terzić. Grupacija blisko sarađuje sa svim kadrovima HDZ-a BiH i SNSD-a, jer Radončić godinama gaji dobre veze sa Draganom Čovićem i Miloradom Dodikom.

MALEZIJSKI KLAN

Amer Bukvić i Amel Kovačević

Hasan Čengić godinama je slovio za jednog od najmoćnijih Bošnjaka. Njegovo ime nalazi se na crnoj listi SAD-a zbog veza sa Iranom. Svoju moć je crpio isključivo preko Islamske zajednice u BiH. Jedan od njegovih najodanijih kadrova je Semir Efendić, načelnik Općine Novi Grad. Čengić je ideolog i Rifatu Hozanoviću, duhovnom vođi lokalne stranke u Cazinu poznate kao A-SDA.

Hasan Čengić i Rifat Hozanović

Kao podgrupa Čengićevog klana djeluje tzv. „malezijski klan“, a koji predvodi direktor BBI Banke Amer Bukvić. Ovaj klan upravlja  Narodom i Pravdom Elmedina Konakovića. Za sigurnosna pitanja zadužen je Kemal Ademović, bivši visokopozicionirani službenik AID-a i kum aktualnog direktora OSA-e Osmana Mehmedagića koji ga je i uveo u obavještajne poslove. Brat Kemala Ademovića je službenik SIPA-e, a usko sarađuju i sa zaštitarskom agencijom SWORD Security. „Malezijski klan“ upravlja i televizijom Al Jazeera. Jedan od direktora Al Jazeere Tarik Đođić tokom rata je bio šef kabineta Hasana Čengića, dok je Edhem Fočo oženio Nađu Lutvikadić, dajdžičnu Hasana Čangića. U okviru ove grupacije djeluje i biznismen Gordan Memija, a račune BBI Banke za pranje novca je koristio i Mirza Gačanin, član kartela Tito i Dino. Jedan od članova ove grupacije je i Amel Kovačević, bivši NiP-ov ministar finansija i dugogodišnji izvršni direktor BBI Banke. Njegovo ime se našlo u aferi „Panama Papers“. „Malezijski klan” je uspostavio dobre odnose sa Alispahićevom grupacijom, a sve je izvjesnija saradnja i sa Fahrudinom Radončićem.

 

Belgrade Centre for Syncretic Studies Serving Russian Propaganda: “They Pay a Little More for Publishing Articles on Joe Biden’s Corruption”

“Vladimir, Serbia. Chechnya is a beautiful country. Grozny is charming”, said a young, short-haired man
in fluent Russian in a video recorded in 2019.
“Vladimir”, he introduced himself a year later as we shook hands in Moskva Hotel in Belgrade.
He is a former Serbian Army paratrooper who has been working as an analyst over the past couple of
years. He specializes in the Middle East and is a member of the Belgrade Centre for Syncretic Studies. His
name is Vladimir Gujanicic. I asked him if he has ever been to Chechnya.
“Yes, I’ve been there with a group of Balkan journalists”, he replied timidly, asking me not to record our
interview.

Balkan journalists in Chechnya

This photo was taken in Chechnya; a group of Balkan journalists is posing together with President Ramzan Kadyrov in it. He makes his first appearance in the video recording featuring the Chechen authorities’ guests thanking their hosts.

“There were other journalists from Italy and other countries”, Gujanicic recalled.

Then we got to the point. Arthur Evans. This name was written above text messages a Slovenian journalist J.T. received following his return from Chechnya last November. He met Vladimir in Grozny and they exchanged contact information. He believes that Gujanicic sent him the text messages under the pseudonym of Arthur Evans and that this name relates to the Facebook profile of Vladimir Gujanec.
“I contacted my colleague from Slovenia. Yes, I am registered on Facebook as Vladimir Gujanec.
“And who is that Arthur Evans person”, I asked.
“Why are you asking me that”, Gujanicic replied as he took a glass of water, clearing his throat.
“Because you are him”, I added.
“No, that’s not me. Ask Flores about his identity”, he stated, rather unconvincingly.
When I told the colleague from Slovenia what Vladimir Gujanicic said, he just smiled. He had no dilemma about who Arthur Evans was. He had already given us the text messages they exchanged last November. Once they had started conversation, Vladimir Gujanicic forwarded two links to him; the first one opening the “Transparency of the Russian Army in Syria” section published on the Serbian website stanjestvari.com.

Arthur Evans offering to publish fake news stories

“One version”, Arthur Evans wrote below the link, and another one followed “the other version of the news”.
His next text message included a link to fort-russ.com with the recently published article on “How the Biden Clan Plundered Ukraine” written by Andrii Derkach.
“Let us say that a little more is paid for this kind of news than the other ones. The corruption in Ukraine. If you have got the English and Slovenian media, everything becomes a lot more interesting then. There, I said it. It is all about copying the news. A simple copy-paste. No first and last names mentioned”, wrote
Arthur Evans.

As the Slovenian journalist did not reply, it made Arthur Evans, whose real name is Vladimir Gujanicic, realize what it was about.
“Hey, I mean, if you are not really interested, just say so”, he wrote the next day.

During our meeting in Belgrade, Gujanicic repeated several times that he had no idea who was writing those text messages. He is indeed registered on Facebook under the username of Vladimir Gujanec, but he still claimed that he did not use the pseudonym of Arthur Evans. Moreover, he pointed out that he writes articles under a different pseudonym for fort-russ.com, an anti-American website run by his acquaintance Joaquin Flores.
“He lives in Zemun”, Vladimir replied when I asked him about the whereabouts of the Mexican holding a
U.S. passport.

He then took another phone from his backpack and called a person named Drago. He told this person that a Bosnian journalist wanted to talk to Flores.

Vladimir Gujanicic during our meeting in Belgrade

 

“Could you send me his phone number on Telegram? Never mind, you can give it to me now”, he said and hung up.
About fifteen minutes later I asked if he got Joaquin Flores’s number.
“No, no. Joaquin is not here”.
But where was he? He did not reply to my e-mail sent to the e-mail address listed in the ‘Contacts’
section of fort-russ. His last name was not listed at the registered office address of the Belgrade Centre for Syncretic Studies. Also, there was no trace of the Centre either.

A building where the Centre for Syncretic Studies is located

According to official information from the Register of Serbian Associations, Joaquin Flores is a legal representative of the Centre for Syncretic Studies, headquartered at Petra Markovica 24 in Belgrade. The Centre’s website states 2013 as the year of establishment, whereas the official databases of Serbian
Associations report it was 2017.

Joaquin Flores, legal representative of the Centre for Syncretic Studies

“The Center developed in response to the changing scientific, social, ideological and intellectual movements in North America, Europe and Eurasia which have the potential to reshape the discourse. The Center was founded in 2013 in Belgrade, based on a 2010 white paper which we have adopted, as an international ideological education organization, a discussion forum, review of significant works and news items, and conducts research for policy advocacy organizations, as well as a research facility for
syncretic and inter-disciplinary social analysis”, the official website of the Centre for Syncretic Studies states.

Center for Syncretic Studies Logo

But what is this organization – a member of which is Vladimir Gujanicic – really about? And who is Joaquin Flores?

“Ever since I have known Flores, he has been writing against the USA”, says Gujanicic.
I search Joaquin Flores on Google. One of the results that came up was a text published on Russia Today in 2015. “An activist and a political analyst Joaquin Flores” was commenting ongoing protests of Macedonian opposition supporters against pro-Russian Government led by Nikola Gruevski for this Russian TV house.
“Peeling back a layer we know that organizing protest does not happen on its own. In this case we know much of the organization has been taking place by external forces, from NGOs that are originating from other countries. In this case, perhaps the US. There are legitimate grievances of course, but there is a
concern that these may be exploited,” said Flores to a Russia Today journalist Anissa Nouai.
The name Joaquin Flores is among the names of authors published on Moscow based website geopolitica.ru. He closely monitored election campaign in the USA in 2016 and provided detailed analysis of TV debates between Hillary Clinton and Donald Trump.
Trump’s victory was moral and strategic”, was the title of Flores’ analysis published on 30 September 2016., four days after the debate of presidential candidates in the USA. But another story, published six months earlier, on 30 March 2016, indicated what things were about. A report from conference titled Balkans and Middle East Interconnections and Intersections was published on Center for Syncretic Studies website. The speakers were Joaquin Flores and Leonid Savin.

“Leonid Savin is a geopolitical analyst, Editor-in-Chief of geopolitica.ru (since 2008), founder and editor-in-chief of Journal of Eurasian Affairs (eurasianaffairs.net); head of the administration of international “Eurasian Movement”. He is a former Editor-in-Chief of the Katehon site and magazine (2015 – 2017). Also, he is the director of the Foundation for Monitoring and Forecasting of Development of Cultural and Territorial Spaces (FMPRKTP). A member of the Military and Scientific Society of the Russian Ministry of Defense. Author of numerous books on geopolitics, conflicts, international relations and political philosophy issued in Russia, the UK, Spain, Iran, Italy, Serbia and Ukraine”,  according to Savin’s biography published on geopolitica.ru website.
Joaquin Flores is a Katehon analyst, just like Savin. He published dozens of articles on their website, including his analyses of the pre-election debates between the U.S. presidential candidates in 2016, in which he openly favored Donald Trump over other candidates.

Joaquin Flores – Katehon

What is Katehon?
“Katehon think tank is an independent organization consisting of an international network of people – from a wide variety of fields and disciplines – who specialize in the geopolitical, geostrategic and political analysis of global events. The group consists of political thinkers, international relations (IR) researchers,
experts in security and counter-terrorism, and journalists concerned with international affairs, geopolitics, ethno-politics and inter-religious dialogue”,  the official Katehon website read.
“Independent organization” Katehon is run by associates of Russian President Vladimir Putin. The Chairman of the Supervisory Board is Konstantin Malofeev, an oligarch, while other members are Sergey Glaziev, Leonid Rashetnikov, Alexandr Makarov, Andrej Klimov and Zurab Chavchavadze. Most of
them are under U.S. sanctions.

“Malofeyev is one of the main sources of financing for Russians promoting separatism in Crimea. Malofeyev is being designated because he is responsible for or complicit in, or has engaged in,
actions or polices that threaten the peace, security, stability, sovereignty, or territorial integrity of Ukraine and has materially assisted, sponsored, or provided financial, material, or technological support for, or goods or services to or in support of the so-called Donetsk People’s Republic”, the official U.S.
Department of the Treasury website site cited in 2014 when the U.S. imposed sanctions on Malofeyev.

Katehon think tank, whose Supervisory Board is chaired by Konstantin Malofeev, was described as “one of the pillars of Russia’s disinformation” in a special report published on the U.S. Department of State website in August this year.  The same status in this report was assigned to “Geopolitica.ru” and “The Strategic Culture Foundation”.  The thing that all these organizations have in common is Joaquin Flores, a founder and a legal representative of the Belgrade Centre for Syncretic Studies and a founder of fort-rus.com website.

“Belgrade is one of global centers, a hub where the East meets the West”, Joaquin Flores explains why he decided to work in Serbia.
In a half an hour long interview with Norwegian journalist Hanne Stine Nabintu Herland, whose TV show“Herland Report” was recommended to Norwegians in February 2018 by the Embassy of the Russian Federation in Oslo, Joaquin Flores talks about how living in Belgrade helps him to better understand the
EU and the NATO. Flores is, as we have explained, an associate and a researcher of Katehon, geopolitica.ru, and the Foundation for Strategic Culture, but he is also a founder of Centre for Syncretic Studies in Belgrade, which brings together “researchers” and authors such as Tim Kirby, Paul
Antonopulos, Brad Gilbeault, Jordan Miles, Jonathan Mc Carthy, Tom Winter, Danny Froberg, Jafa Arnold, Stefan Karganovic, Drago Bosnic, Arthur Evans – i.e. Vladmir Gujanicic.

Centre for Syncretic Studies is a founder of Fort Russ News

The Center for Syncretic Studies from Belgrade is a founder of the fort-russ.com website, which has been marked in the State Department’s special report issued in August this year as part of an “ecosystem of Russian disinformation dissemination”. Joaquin Flores and Tim Kirby are, de facto, leaders of the Belgrade Centre for Syncretic Studies, which gathers “conspiracy theorists” and NATO opponents.

Tim Kirby

“Tim Kirby is the Ideological Director, Eurasia Research Fellow, & Multimedia Project Director at the Center for Syncretic Studies. Tim has been working in the realm of political analysis and media project development for the last ten years mostly in the Russian media sphere. He has been a part of large
media companies like RT, Tsargrad TV and Mayak Radio.” reads Centre for Syncretic Studies website.

But, let us go back to Vladimir Gujanicic. During our meeting in Belgrade he admitted being a member of the Centre for Syncretic Studies, led by Joaquin Flores. He also admitted that he was engaged by balkanpost.com website, which was, in his words “founded by Iranians in Belgrade”.

Gujanicic is an associate of balkanspost.com

It was this website that picked up a story in November last year about the alleged criminal activities of the Biden family in Ukraine, which Arthur Evans offered to the Slovenian journalist J.T. The author of the story is Andrii Derkach, a controversial member of Ukrainian Parliament, who is – according to the U.S.media – connected with President Donald Trump’s personal advisor Rudy Giuliani. The U.S. Government designated Derkach as an active Russian agent who has directly interfered in the upcoming presidential election. On 11 November 2019 Derkach published a story about corruption in Ukraine accusing “the Biden clan”. Ten days later, Derkach’s story appeared on fort-russ.com titled “How the Biden Clan Plundered Ukraine”. Next day, this story was covered by balkanspost.com website. A person writing for both websites at the time was Vladimir Gujanicic, a former Serbian Army paratrooper who met the Slovenian journalist J.T. in Chechenia. In November last year he sent a link for Andrii Derkach’s story about “the Biden clan corruption”. The name of Arthur Evans was written above the messages.

“I already told you, that is not me. And I will take it personally if you publish it”, Gujanicic told me while we were parting, before he asked who had sent me.

In addition to Joaquin Flores, Arthur Evans is one of the most prolific contributors on fort-russ.com website, which is a pro-Russian media outlet, mocking, among other things, the use of Novichok agents and poisoning of Russian opposition politicians. All fort-russ.com authors openly support Donald Trump in the upcoming U.S. presidential election. In their “editorial comment” section published on 11 July this year, they said that “US-Russia tensions in the Crimea and Ukraine have reduced to some degree with the upset victory of Trump over Clinton”, warning about the consequences should Biden win the elections, whose victory – according to fort-russ.com – was arranged by the “America’s deep state”.

Beogradski Centar u službi ruske propagande: “Za prenošenje tekstova o Bajdenovoj korupciji plaćaju malo više”

“Vladimir, Srbija. Čečenija je krasna zemlja. Grozni je krasan”, govori tečnim ruskim jezikom mladić kratke kose u videu snimljenom 2019. godine.

“Vladimir”, govori mi dok se godinu kasnije rukujemo u beogradskom Hotelu Moskva.

Bivši je padobranac srbijanske vojske koji se posljednjih godina bavi analitikom. Uža specijalnost mu je Bliski Istok i član je beogradskog Centra za sinkretičke studije. Zove se Vladimir Gujaničić. Pitam ga da li je bio u  Čečeniji.

“Da, bila je grupa novinara sa Balkana”, odgovara bojažljivo uz napomenu da ne snimam razgovor.

balkanski novinari u Čečeniji

Ova fotografija nastala je u Čečeniji. Balkanski novinari poziraju sa predsjednikom Ramzanom Kadirovim. Ali na njoj nema Vladimira. On se tek pojavljuje u video snimku na kojem se gosti čečenskih vlasti zahvaljuju svojim domaćinima.

“Bilo je novinara iz Italije i iz drugih zemalja”, sjeća se Gujaničić.

No, onda smo prešli na stvar. Arthur Evans. To je ime pisalo iznad poruka koje je u novembru prošle godine, po povratku iz Čečenije, primio slovenački novinar J.T. . U Groznom je upoznao Vladimira i razmijenili su kontakte. Siguran je da mu je Gujaničić pisao pod imenom Artur Evans, te da je taj kontakt povezan sa Facebook profilom Vladimir Gujanec.

“Javljao sam se kolegi iz Slovenije. Da, ja imam profil Vladimir Gujanec”, kaže Vladimir.

“A ko je osoba koja se zove Arthur Evans”, nastavljam s pitanjima.

“Zašto me pitate to”, uzvraća Gujaničić dok uzima čašu vode, jer mu se počelo sušiti grlo.

“Zato što ste Vi to”, konstatujem.

“Ne. Nisam ja. Pitajte Floresa ko je”, govori neuvjerljivo.

Kada sam mu prenio riječi Vladimira Gujaničića, kolega iz Slovenije se samo nasmijao. I nije uopće imao dilemu ko je Arthur Evans. Poruke koje su razmjenjivali u novembru prošle godine nam je već ranije ustupio. Nakon uvodnog pozdrava, Vladimir Gujaničić mu šalje dva linka. Prvi je sa srbijanskog portala “stanjestvari.com”, a odnosi se na “transparentnost ruske vojske u Siriji”.

ponude Arthura Evansa za prenošenje lažnih vijesti

“Jedan tip vesti”, piše Artur Evans odmah ispod linka, pa nastavlja: “drugi tip vesti”.

U sljedećoj poruci je link sa portala Fort-russ.com, a na njemu se nalazi svega nekoliko dana ranije objavljeni tekst o “Bajdenovom kriminalu u Ukrajini”. Autor teksta je Andrii Derkach.

“Recimo, za ovu plaćaju malo više.  Korupcija u Ukrajini. Znači, bilo da imaš medije na engleskom ili slovenačkom sve je interesantno. Eto, ja ispalih. Znači, radi se o kopiranju vesti. Copy – paste. Ništa ime i prezime”, pisao je Arthur Evans.

Slovenački novinar nije odgovarao, pa je Arhur Evans, pravog imena Vladimir Gujaničić, shvatio o čemu se radi.

“E hej. Mislim, ako nisi zainteresovan, reci”, napisao je dan kasnije.

Tokom našeg beogradskog susreta, Gujaničić je više puta ponovio  da nema pojma  ko je pisao poruke. On jeste registrovan na Facebooku kao Vladimir Gujanec, ali tvrdi da ne koristi pseudinim Artur Evans. Ističe da ima drugi pseudonim pod kojim piše tekstove za Fort-russ.com, antiamerički portal koji vodi njegov poznanik Joaquin Flores.

“On je u Zemunu”, odgovara Vladimir na pitanje gdje živi Meksikanac sa američkim pasošem.

Potom iz ruksaka uzima drugi telefon i poziva izvjesnog Dragu. Objašnjava svom sagovorniku da novinar iz Bosne želi razgovarati sa Floresom.

Vladimir Gujaničić na sastanku u Beogradu

“Možeš li mi njegov broj baciti na Telegram. Ma, može i ovako”, kaže na kraju telefonskog razgovora.

Petnaestak minuta kasnije pitam da li je dobio broj Joaquina Floresa.

“Ne, ne. Nije Joquin tu”.

Ali gdje je? Na moju poruku upućenu na e-mail adresu navedenu u rubrici “kontakti” Fort Russ-a nije odgovorio. Njegovo prezime nije navedeno ni na beogradskoj adresi na kojoj je prijavljen Centar za sinkretičke studije. A i Centru nema traga.

Zgrada u kojoj se nalazi Centar za sinkretičke studije

Prema registru srbijanskih udruženja, Joaqin Flores je pravni zastupnik Centra za sinkretičke studije, čije je sjedište u ulici Petra Markovića na broju 24. Na stranici Centra piše da su osnovani 2013., dok je u bazama podataka srbijanskih udruženja kao godina osnoivanja navedena 2017. godina.

Joaquin Flores pravni zastupnik CSS

“Centar se razvio kao odgovor na promjenu znanstvenih, socijalnih, ideoloških i intelektualnih kretanja u Sjevernoj Americi, Europi i Euroaziji koja mogu preoblikovati diskurs. Centar je osnovan 2013. godine u Beogradu, na osnovu bijele knjige iz 2010. godine koju smo usvojili kao međunarodna organizacija za ideološku edukaciju, diskusioni forum, pregled značajnih radova i vijesti, te sprovodi istraživanje za organizacije koje zagovaraju politike, kao i istraživački centar za sinkretičku i interdisciplinarnu socijalnu analizu”, navedeno je na oficijelnoj web stranici Centra za sinkretičke studije.

Ali čime se, uistinu, bavi ova organizacija čiji je član i Vladimir Gujaničić? I ko je Joaqin Flores?

“Otkako poznajem Floresa on piše protiv Amerike”, pojednostavljuje Gujaničić.

Upisujem ime Joaqin Flores u google pretragu. Među rezultatima je i jedan tekst objavljen na Russia Today 2015. godine. “Aktivista i politički analitičar Joaquin Flores” govorio je za rusku televiziju o tadašnjim opozicionim protestima u Makedoniji usmjerenim protiv proruske Vlade sa Nikolom Gruevskim na čelu.

“Znamo da se organiziranje protesta ne događa samo od sebe. U ovom slučaju znamo da iza većeg dijela organizacije stoje vanjske sile, preko nevladinih organizacija koje potiču iz drugih zemalja. U ovom slučaju, možda SAD. Postoje opravdane pritužbe, naravno, ali postoji zabrinutost da bi se mogle iskoristiti”, rekao je Flores novinarki  Russia Todaya Anissi Nouai.

Ime Joaquina Floresa može se pronaći i među autorima tekstova objavljenim na moskovskom portal Geopolitica.ru. Pomno je 2016. godine pratio predizbornu kampanju u SAD-u, te detaljno analizirao TV suočavanja Hilari Klinton i Donalda Trampa.

Trampova pobjeda bila je moralna i strateška”, glasio je naslov Floresove analize objavljene 30. septembra 2016. godine, četiri dana nakon suočavanja predsjedničkih kandidata u SAD-u. No, jedan drugi tekst  objavljen šest mjeseci ranije, 30. marta 2016. godine, upućuje na pravi put. Na web sajtu Centra za sinkretičke studije u Beogradu objavljen je izvještaj sa konferencije posvećene Bliskom Istoku i Balkanu.  Govornici su bili Joaquin Flores i Leonid Savin.

Joaquin Flores na konferenciji sa Leonidom Savinom

“Leonid Savin je geopolitički analitičar, glavni urednik Geopolitica.ru (od 2008.), osnivač i glavni urednik Journal of Eurasian Affairs (eurasiana Affairs.net); šef administracije međunarodnog “evroazijskog pokreta”. Bivši je glavni urednik web stranice i časopisa Katehon (2015 – 2017). Direktor je Fondacije za praćenje i predviđanje razvoja kulturno-teritorijalnih prostora (FMPRKTP).Član Vojno-naučnog društva Ministarstva odbrane Rusije. Autor brojnih knjiga o geopolitici, sukobima, međunarodnim odnosima i političkoj filozofiji izdatih u Rusiji, Velikoj Britaniji, Španiji, Iranu, Italiji, Srbiji i Ukrajini”, navedeno je u Savinovoj biografiji objavljenoj na web-stranici geopolicita.ru.

I Joaquin Flores je, poput Savina, analitičar Katehona. Na njihovom je sajtu objavio desetine tekstova, a posebno se izdvajaju njegove analize predizbornih suočavanja američkih predsjedničkih kandidata 2016. godine u kojima otvoreno podržava Donalda Trampa.

Joaquin Flores, KATEHON

Ali šta je Katehon?

“Katehon think tank je neovisna organizacija koja se sastoji od međunarodne mreže ljudi iz širokog spektra područja i disciplina – koji su specijalizirani za geopolitičku, geostratešku i političku analizu svjetskih događaja. Grupu čine politički mislioci, istraživači međunarodnih odnosa (IR), stručnjaci za sigurnost i protuterorizam i novinari koji se bave međunarodnim poslovima, geopolitikom, etno-politikom i međureligijskim dijalogom”, navedeno je na web-stranici Katehona.

“Neovisnom organizacijom” Katehon upravljaju saradnici ruskog predsjednika Vladimira Putina. Predsjednik Nadzornog odbora Katehona je oligarch Konstantin Malofeev, dok u odboru još sjede Sergey Glaziev, Leonid Rashetnikov, Alexandr Makarov, Andrej Klimov i Zurab Chavchavadze. Većina navednih je pod sankcijama SAD-a.

“Malofejev je jedan od glavnih izvora finansiranja Rusa koji promiču separatizam na Krimu. Malofejev je imenovan jer je odgovoran ili je saučesnik ili je učestvovao u akcijama ili politikama koje ugrožavaju mir, sigurnost, stabilnost, suverenitet ili teritorijalni integritet Ukrajine i materijalno je pomogao, sponzorirao ili pružio finansijski, materijalni, ili tehnološka podrška, ili roba ili usluge ili podrška takozvanoj Donjeckoj Narodnoj Republici” navedeno je na web-stranici Ministarstva finansija SAD-a još 2014. godine kada su Malofeevu uvedene sankcije.

Think Tank Katehon, čijim Nadzornim odborom predsjedava Konstantin Malofeev, u avgustu je ove godine, u specijalnom izvještaju objavljenom na web-stranici State Departmenta, označen kao “jedan od stubova ruskog dezinformisanja”. Isti status, u istom izvještaju, imaju “Geopolitica.ru” i “Fondacija za stratešku kulturu”. Za sve ove organizacije radi Joaquin Flores, osnivač i pravni zastupnik beogradskog Centra za sinkretičke studije i osnivač portala fort-rus.com.

Flores gost u Herland Reportu

“Beograd je jedan od svjetskih centara, odnosno središte gdje se istok spaja sa zapadom”, objasnit će Joaquin Flores razloge zbog kojih je baš u Srbiji odlučio da djeluje.

U polusatnom intervjuu datom norveškoj novinarki Hanne Stine Nabintu Herland, čiju je tv emisiju “Herland Report” u febuaru 2018. godine norveškoj javnosti preporučila i Ambasada Ruske Federacije u Oslu, Joaquin Flores govori kako mu život u Beogradu pomaže da bolje razumije EU i NATO. Flores je, rekosmo, saradnik i istraživač Katehona, potom portala Geopolitica.ru i Fondacije za stratešku kulturu, ali i osnivač Centra za sinkretičke studije u Beogradu oko kojeg se okupljaju “istaživači” i autori poput Tima Kirbya, Paula Antonopulosa, Brada Gilbeaulta, Jordana Milesa, Johnatana Mc Carthya, Toma Wintera, Danny Froberga, Jafe Arnolda, Stefana Karganovića, Drage Bosnića, Arhura Evansa, odnosno Vladimira Gujaničića.

Centar za sinkretičke studije osnivač Fort Russ newsa

 

Centar za sinkretičke studije iz Beograda je osnivač portala Fort-rus.com koji je, u specijalnom izvještaju State Departmenta iz avgusta ove godine, označen kao dio “ekosistema ruskog dezinformisanja”. Joaqin Flores i Tim Kirby, zapravo, upravljaju beogradskim Centrom za sinkretičke studije oko kojeg se okupljaju “teoretičari zavjere” i pritivnici NATO-a.

Tim Kirby

“Tim Kirby je direktor za ideološka pitanja i direktor multimedijskih projekata u Centru za sinkretičke studije. Posljednjih deset godina radi na političkim analizama i na razvoju medijskih projekata, uglavnom u ruskoj medijskoj sferi. Bio je dio velikih medijskih kompanija poput Russia Todaya, Radio Mayak”, navedeno je na web-stranici Centra za sinkretičke studije Beograd.

No, vratimo se Vladimiru Gujaničiću. Tokom razgovora u Beogradu on je priznao da je član Centra za sinkretičke studije kojim rukovodi Joaquin Flores. Priznaje i da je bio angažovan na web stranici balkanspost.com, koju su, prema njegovim riječima, “u Beogradu osnovali Iranci”.

Gujaničić saradnik balkanspost.com

 

Upravo je ovaj web sajt u novembru prošle godine prenio tekst o navodnom kriminalu porodice Bajden u Ukrajini, kojeg je Artur Evans nudio slovenačkom novinaru J.T.   Autor spornog teksta je Andri Derkach, kontroverzni zastupnik u Ukrajini koji je, prema pisanju američkih medija, povezan sa ličnim savjetnikom predsjednika Donalda Trumpa Rudyjem Giulianijem. Vlasti SAD-a 10. su septembra ove godine označile Derkacha kao ruskog obavještajca koji se direktno umiješao u američke izbore.

Upravo je Derkach 11. novembra prošle godine  2019. godine u javnost plasirao tekst o korupciji u Ukrajini za koju optužio “klan Bajden”. Deset dana kasnije, u rubrici “gost autor” Derkachov tekst se pojavljuje na web portalu Fort-russ.com i to pod naslovom: “Kako je klan Bajden opljačkao Ukrajinu”. Dan poslije, isti tekst je prenesen na portalu balkanspost.com. U tom trenutku saradnik oba portala bio je Vladimir Gujaničić, bivši padobranac srbijanske vojske koji je u Čečeniji upoznao slovenačkog novinara J.T., kojem je u novembru prošle godine proslijedio link sa tekstom Andrija Derkacha o “korupciji klana Bajden”. Iznad poruka je pisalo – Arthur Evans.

“Već sam rekao, nisam to ja. I mnogo ću ti zameriti ako to objaviš”, kazat će mi Gujaničić prije nego će me, na rastanku, upitati ko me je poslao.

Artur Evans je, pored Joaquina Floresa, jedan od najaktivniji autora na Fort-russ.com, proruskom mediju na kojem, pored ostalog, ismijavaju upotrebu Novičoka i trovanje ruskih opozicionara.  Svi autori na Fort-russ.com otvoreno podržavaju Donalda Trumpa u utrci za američkog predsjednika. U “redakcijskom komentaru” od 11. jula ove godine pišu da su se “američko-ruske tenzije na Krimu i u Ukrajini smanjile do neke mjere nakon  Trumpove pobjede”, te upozoravaju na posljedice ukoliko pobijedi Bajden čiji je izbor, prema Fort Russ-u, dogovorila “američka duboka država”.

Kako nastaju anonimne prijave: Aljoša mi je rekao da dobro pišem

Sve što smo tvrdili i službeno je potvrđeno. Federalni ministar unutrašnjih poslova Aljoša Čampara tvorac je “anonimnih” prijava protiv direktora Obavještajno sigirnosne agencije BiH i predsjednika Suda BiH koje su, nakon podnošenja, objavljene na Radio televiziji Republike Srpke sa prijemnim pečatom Tužilaštva BiH. I u sve je bila uključena Čamparina savjetnica Mirela Bubalo, koja je kompletnu odgovornost pokušala prebaciti na svoju dugogodišnju prijateljicu Aminu Ohranović. Upravo je Ohranovićeva odlučila sve ispričati istražiteljima Federalne uprave policije. Njen iskaz u posjedu je Istrage i objavljujemo ključne detalje.

iskaz Amine Ohranović

“Mislim da sam ja dana 27.8. 2020. godine oko 00,30 sati imala poziv od prijateljice Mirele Bubalo, kao i poruku da se javim jer joj nešto trebam. Pitala me da  isprintam nešto i zapakujem kod sebe na poslu. Ja sam joj rekla da ne mogu, jer imam obaveza”, kazala je na početku svog iskaza federalnim policajcima Amina Ohranović.

Istog dana, oko podne Mirela Bubalo je došla u stan svoje prijateljice i rekla joj da ima neke koverte koje treba predati u poštu.

“Te koverte Mirela je nosila u svojoj torbi i izvadila ih je kod mene u stanu. Vidjela sam da ima više koverata formata A4, koje su bile zalijepljene,  zapakovane i na njima su ručno napisane adrese nekih institucija i to Tužilaštvo, SIPA, a ostalo nisam vidjela. Rekla mi je da nju prate te da nije pametno da nju vide da predaje neke koverte u poštu, te me je zamolila da ja predamu poštu na Trgu solidarnosti”, ispričala je Ohranovićeva, te potvrdila da joj je novac za “poštarinu” dala Mirela Bubalo.

Zbog sličnosti u izgledu Mirele Bubalo i Amine Ohranović, federalni ministar unutrašnjih poslova, kao tvorac anonimnih prijava, računao je da će na taj način ostati skriven. No, rukom napisane adrese i pošta s koje su njegove saradnice poslale prijave odale su “tajnu operaciju”. Istraga je, podsjećamo, objavila da iza podnošenja prijava stoji upravo savjertnica ministra Čampare Mirela Bubalo što je ona “oštro demantirala”. No, forografije iz Pošte su preokrenule situaciju.

Amina Ohranović: Čampara mi je rekao da lijepo pišem

“Dana 11.9. oko 21.30 me nazvao brat i pitao da li sam normalna i rekao mi da će mi poslati link iz Oslobođenja i tada sam vidjela snimke iz Pošte i shvatila sam o čemu je riječ. Tada sam bratu rekla da nije tako kako izgleda i objasnila mu sve”, kazala je istražiteljima Amina Ohranović, inače novinarka portala Pressmedia koji je osnovala porodica Mirele Bubalo, savjetnice federalnog ministra unutrašnjih poslova.

Nakon što je priča dospjela u javnost, Aminu Ohanović su zajedno tješili Aljoša Čampara i Mirela Bubalo. Istraga je, podsjećamo, objavila da su kompletnu odgovornost ministar i njegova savjetnica pokušali prebaciti na prijateljicu Ohranović.

“Pozvala sam Mirelu i pitala zašto se ovo dovodi u vezu sa mnom, a ona je rekla da je to super, jer sam ja na taj način amnestirana, jer je “njima” u interesu da to bude Mirela Bubalo. Ja sam tu nevažna. Nakon toga zvao me Aljoša Čampara na moj telefon i rekao mi da se ne sekiram, jer meni ovaj tekst ide u prilog”, izjavila je Amina Ohranović.

Ona je istražiteljima detaljno ispričala kako je od jula ove godine, kada je registrovan portal Pressmedia pisala za njega, te da se, u društvu Mirele Bubalo, viđala i sa ministrom Čamparom.

“On je lično pohvalio moj tekst za neki kafić i rekao mi da lijepo pišem”, kazala je svjedokinja.

Ovaj iskaz je, prema informacijama Istrage, Amina Ohranović dala i u Tužlaštvu Kantona Sarajevo, ali je, kako bi spriječio daljnju istragu, cjelokupan predmet izuzeo državni tužilac Oleg Čavka koji je “formirao predmet” po naredbi glavne državne tužiteljice Gordane Tadić.

Podsjećamo, Aljoša Čampara je sa svojim saradnicama napisao anonimne krivične prijave protiv predsjednika Suda BiH Ranka Debeveca i direktora Obavještajno-sigurnosne agencije Osmana Mehmedagića koje su 27. avgusta proslijeđene na sedam adresa. Jedna od adresa na koju su upućene anonimne prijave je bilo Tužilaštvo BiH. Nakon toga, Radio televizija Republike Srpske je 10. septembra “ekskluzivno” objavila prijave koje je pisao ministar Čamopara. Na dokumentu je bio vidljiv prijemni pečat Tužilaštva BiH, što dokazuje da je iz te institucije, u kojoj radi Aljošin brat Dubravko Čampara RTRS dobio prijavu.

Čamparina prijava na RTRS: prijemni pečat Tužilaštva BiH

 

Nakon objave “dokumenta”, Tužilaštvo je saopćilo da je “formiralo novi predmet protiv direktora Obavještajno sigurnosne agencije BiH”. Istraga je dan klasnije objavila da iza svega stoji federalni ministar unutrašnjih poslova sa svojim saradnicama, te da je prijavu poslala savjetnica Mirela Bubalo. Ona je, potom, negirala da ima bilo kakve veze sa ovim slučajem. No, Amina Ohranović je na saslušanju u FUP-u sve razjasnila.

Inače, diskreditacija putem anonimnih prijava posljednjih je mjeseci intenzivirana. Prva anonimna prijava podnesena je protiv predsjednika Suda BiH Ranka Debeveca. Tužilaštvo BiH je “formiralo predmet”, a Aljoša Čampara i njemu bliski mediji su počeli svakodnevno  izvještavati o tome. Nakon toga je podnesen niz anonimnih prijava protiv bivšeg ministra sigurnosti BiH Dragana Mektića. I protiv njega je “formirano više predmeta” u Tužilaštvu BiH. Uslijedile su, potom, anonimne prijave protiv direktora Obavještajno sigurnosne agencije BiH Osmana Mehmedagića. Tužilaštvo BiH je opet “formiralo predmet” i o tome izvijestilo javnost.  Anonimna prijava je podnesena i protiv supruga članice CIK-a Vanje Bjelice Prutina. Prijavljen je da kao službenik SIPA-e “uznemirava kolegice srpske nacionalosti”. Istraga je u toku. I, na kraju, nakon što je firma koja je u vlasništvu biznismena Muje Selimovića dobila poslove štampanja listića za predstojeće izbore, protiv njega je podnesena “anonimna prijava” Tužilaštvu BiH. O tome je, naravno, prvi izvijestio portal Pressmedia.ba kojim upravlja federalni ministar unutrašnjih poslova Aljoša Čampara. Dan nakon “saznanja” Pressmedie, stigla je potvrda i od Gordane Tadić.

 

 

 

Sud BiH prvostepeno odlučio: Vlasnik Lagera može biti izručen Hrvatskoj

Milenko Bašić, vlasnik kompanije “Lager” iz Posušja može biti izručen pravosudnim organima Republike Hrvatske, zaključio je Sud BiH, saznaje Istraga.ba.

“Utvrđuje se da su ispunjene zakonske pretpostavke za izručenje pravosudnim organima Republike Hrvatske potraživanog Milenka Bašića u cilju krivičnog gonjenja zbog sumnje da je počinio krivično djelo davanje mita za trgovanje uticajem iz člana 296 stav 1 Krivičnog zakona Republike Hrvatske”, navedeno je u Rješenju Suda BiH donesenom 14. oktobra ove godine.

Na ovo Rješenje odbrana Milenka Bašiča ima pravo žalbe. No, bez obzira na stav Suda BiH,i prvostepeni i drugostepeni, konačnu odluku o izručenju donosi ministar pravde BiH Josip Grubeša. Stav Suda nije obavezujući.

Bašić je, podsjećamo, drugoosumnjičeni u predmetu “Vjetroelektrane” zbog kojeg je krajem maja ove godine uhapšena bivša gradonačelnica Knina Josipa Rimac, u tom trenutku državna tajnica Ministarstva uprave Republike Hrvatske.

hapšenje Josipe Rimac

Hrvatska policija je tada saopćila  da se uhapšena Rimac sumnjiči  da je od početka 2019. godine pa do kraja maja dogovorila s vlasnikom Lagera Milenkom Bašićem i direktorom te firme Draganom Stipićem  kako će, koristeći svoj položaj državne tajnice, osigurati dobivanje dozvola, uvjerenja i sklapanje ugovora radi izgradnje, puštanja u rad, proizvodnju i prodaju električne energije za Vjetroelekranu Krš-Pađane, uprkos neispunjavanju svih propisanih uslova. Bašićeva kompanija Lager u Hrvatskoj je za potrebe tog biznisa osnovala firmu C.E.M.P. doo Donji Stupni, te podružnicu firme Lager u Karlovcu. Kako bi im omogućila ubrzano izdavanje dozvola, Rimac je od Bašića i Stipića zatražila da u poslovima osiguranja Vjetroelektrane angažuju posrednika u osiguranju po njenom izboru. U pitanju je osiguravajuće društvo Generali osiguranje d.d. u kojem kao zastupnica radi sestra Josipe Rimac – Nediljka Radić.

Vjetropark kod Knina (foto: Portal.hr)

“Josipa Rimac je s posrednikom osiguranja dogovorila da će dio provizije u iznosu od 45 hiljada eura isplatiti njoj, na šta su okrivljeni Milenko Bašić i Dragan Stipić pristali”, navedeno je u dokumentaciji hrvatskog pravosuđa na osnovu koje je traženo izručenje Milenka Bašića.

Vlasnik Lagera trenutno živi u svom domu u Posušju.  Prema pisanju HDZ-u bliskog portala Klix, firma Milenka Bašića je najprofitalbilnija kompanija u BiH. Njihova prijavljena dobit tokom 2019. godine iznosila je oko 115 miliona maraka. Ova kompanija se bavi prodajom mašina za rudnike, a prema informacijama Istraga.ba, u nekoliko slučajeva je utvrđeo da su rudnicima isporučivali polovne mašine koje su prikazivali kao nove. Godinama ova kompanija uživa zaštitu HDZ-a BiH i Uprave za indirektno oporezivanje koja je Lagerov uvoz mašinaž u BiH proglasila “službenom tajnom”, zbog čega čak ni državnim zastupnicima nisu dostavljene informacije o poslovanju ove firme.

Brat Milenka Bašića se zove Ivan Inja Bašić. Policijske agencije iz regije su ga dovodile u vezu sa organizovanim kriminalom i trgovinom narkoticima, a povezivan je i sa pripadnicima Zemunskog klana. Nekoliko puta je hapšen u Hrvatskoj zbog sumnjivog uvoza skupocjenih automobila. U martu ove godine iz Remetinca je pušten uz kauciju od 8 miliona kuna, ali je u junu ponovo uhapšen.

O vezama porodice Bašić sa politikom i organizovanim kriminalom Istraga će detaljno pisati u narednim danima.

 

Trgovina uticajem Olega Čavke: Odbio voditi istragu protiv Ivana Ševe, pa u njegovoj firmi zaposlio sina

Posljednjeg dana septembra ove godine, državni tužilac Oleg Čavka donio je Naredbu o neprovođenju istrage protiv Centra za obrazovanje odraslih u Širokom Brijegu iza kojeg stoji obitelj HDZ-ovog biznismena Ivana Ševe. Deset dana kasnije, sin Olega Čavke, Kristijan, zaposlen je u Central osiguranje d.d. Sarajevo iza kojeg stoji obitelj – Ivana Ševe. A prije nego je Čavka junior zaposlen u Central osiguranje, radio je u firmi Novotel čiji je vlasnik – obitelj Ivana Ševe.

“Tužilaštvo BiH je povodom Vaše krivične prijave dostavljene ovom Tužilaštvu, dana 30.9.2020. godine donijelo Naredbu o neprovođenju istrage jer je očigledno da ne postoje osnovi sumnje da je počinjeno krivičo djelo”, piše, između ostalog, državni tužilac Oleg Čavka u dopisu upućenom Centru za razvoj medija i analize u Sarajevu, iz kojeg su u januaru prošle godine, nakon objave snimaka kupovine diplome, podnijeli krivičnu prijavu.

U prijavi CRMA-e su bile navedeni detalji u vezi s kriminalom u Centru za obrazovanje odraslih u Širokom Brijegu. čiji je vlasnik tada bila Mila Ševo, majka HDZ-ovog biznismena Ivana Ševe, inače stvarnog vlasnika desetina preduzeća u BiH.

“Sto se tiče istražnih radnji u srednjoj školi Centar za obrazovanje odraslih Široki Brijeg, te istražne radnje nisu ukazale na bilo kakve nezakonitosti”, napisao je državni tužilac Oleg Čavka.

Dopis Olega Čavke

Centar za obrazovanje odraslih u Širokom Brijegu, rekosmo, osnovala je obitelj Ivana Ševe, a sve do objave priče o trgovini diplomama, kao vlasnica se vodila Mila Ševo. Dvaseset dana nakon toga, u februaru prošle godine, stvarni vlasnik “prodaje” kapital u toj širokobriješkoj tvornici diploma, poznatoj kao Srednja strukovna škola s pravom javnosti “Centar za obrazovanje”. Kupac je  “njemački” investitor Eduka gmbh, firma koja je registrovana u Štutgartu. Direktor te njemačke kompanije je Vjekoslav Primorac.

Firma je, potom, preimenovana, u Veritas Široki Brijeg. Kao vlasnik Veritasa je upisana kompanija Centing d.o.o., a kao vlasnik Centinga se vodi – Eduka GMBH iz Njemačke koja je u biznis ušla svega dvadeset dana nakon što je objavljena priča o prodaji diploma u Širokom Brijegu. No, Centar u Širokom Brijegu je samo jedno od desetina pravnih lica iza kojih stoji porodica Ševo, a koje se bave obrazovanjem.

Mila Ševo je majka “poduzetnika” Ivana Ševe, pomoćnika ministra obrazovanja u Zapadno-hercegovačkom kantonu koji je stvarni osnivač brojnih kompanija koje posluju pod zaštitom HDZ-a. MUP ZHK je protiv njega 2010. godine podnio krivičnu prijavu zbog korupcije i zloupotrebe položaja, odnosno zbog njegovih poslova dok je bio “ravnatelj u stručnoj organizaciji Centar za vozila”. Predmet je, naravno, nestao u Tužilašvu ZHK, a nakon toga Ivan Ševo i njegova porodica započinju streloviti uspon u biznisu. Osnivaju brojne firme koje se bave “edukacijom odraslih”, a potom u Kiseljaku osnivaju Visoku školu CEPS – Centar za poslovne studije. Vlasnica je Mila Ševo, majka Ivana Ševe.

Mila Ševo vlasnica CEPS-a u Kiseljaku

U januaru 2019. godine Ševin CEPS Kiseljak osniva firmu ProCentel, čiji je direktor Ivan Kožul. Ubrzo kompanija ProCentel, odnosno Centel mijenja ime u Novotel d-o-o. Srajevo, a osnovna djelatnost su – telekomunikacijski poslovi. Kako se porodica Čavka dobro razumije u telefone, 24. jula 2020. godine firma Novotel zapošljava Kristijana Čavku, sina državnog tužioca Olega Čavke koji je u tom trenutku “dužio” predmet protiv Ševinog Centra za obrazovanje odraslih u Širokom Brijegu. Kristijan Čavka je u Ševinom Novotelu bio zaposlen svega dva i po mjeseca. U tom periodu Oleg Čavka donosi Naredbu o neprovođenju istrage protiv poslodavca svoga sina. Naredba o neporvođenju istrahge je donesena 30. septembra, a Čavka je podnosioce krivične prijave o svojoj odluci obavijestio 6. oktobra. Dva dana kasnije, Čavkin sin “mijenja” poslodavca”. Iz Novotela prelazi u kompaniju Central osiguranje d.d. Sarajevo. Prema Registru vrijednosnih papira, osnivači i vlasnici Central osiguranja su CEPS Kiseljak i Centar gradnja Široki Brijeg.

Izvod iz Registra vrijednosnih papira FBiH

Formalna vlasnica CEPS-a iz Kiseljaka je Mila Ševo, majka Ivana Ševe. Formalna vlasnica Centar gradnje iz Širokog Brijega je Mila Ševo, majka Ivana Ševe. U pitanju je, dakle, ista osoba koja je, do februara prošle godine, bila vlasnica i Centra za za obrazovanje iz Širokog Brijega. Sve ove firme se pominju u informaciji koju je SIPA poslala Tužilaštvu BiH, ali i krivičnoj prijavi koju je poslao Centar za razvoj medija i analize iz Sarajeva. Predmet je dužio državni tužilac Oleg Čavka, čiji je sin zaposlen u Ševinim kompanijama.

 

 

 

Istraga objavljuje zabranjeni spisak: Ovdje pročitajte sva imena bh. državljana prijavljenih za glasanje putem pošte

Nakon što je Agencija za zaštitu ličnih podataka BiH naredila Centralnoj izbornoj komisiji BiH uklanjanje spiska birača registrovanih za glasanje putem pošte, zbog velikog interesa javnosti i sprječavanja izbornih prevara, odnosno sprječavanja počinjenja krivičnih djela, redakcija portala Istraga.ba odlučila je  ovaj spisak učiniti dostupnim svim građanima BiH. Kompletan spisak možete vidjeti ovom linku i utvrditi da li je neko ukrao vaš identitet.

Na spisku se ukupno nalazi 101 771 birač prijavljen za glasanje putem pošte. Najviše prijavljenih za glasanje iz dijaspore je za Brčko distrikt. Ukupno je prijavljeno 5180 birača koji će za tu izbornu jedinicu glasati putem pošte. Za Teslić je prijavljeno 3298, za Opštinu Bratunac se prijavilo 3385 birača. Za Srebrenicu je 2301, Zvornik 2662, Gornji Vakuf 1444, Tomislavgrad 1711, Ključ 1004, Lopare 1188, Doboj 2054, Banja Luka 2998 …

Upravo zbog enormnog povećanja broja birača putem pošte, Centralna izborna komisija BiH odlučila je, vodeći računa o ličnim podacima, objaviti spisak prijavljenih, nakon čega su brojni bh. građani ustanovili da im je ukraden identitet. Uslijedile su, potom, prijave koje je CIK proslijedio Tužilaštvu BiH, ali je glavna tužiteljica Gordana Tadić saopćila kako je državno tužilaštvo nadležno samo za kriminal počinjen tokom provođenja aktivnosti za opće izbore.

CIK-ovu odluku da objavi spisak osoba prijavljenih za glasanje putem pošte, početkom oktobra je pozdravio i OSCE.

“Misija OSCE-a u BiH ima dugogodišnje izvrsno partnerstvo sa Centralnom izbornom komisijom BiH (CIK) i pozdravljamo nedavnu odluku CIK-a o objavljivanju imena birača registrovanih za glasanje izvan Bosne i Hercegovine za Lokalne izbore 2020. godine, kao značajan korak ka povećanju transparentnosti i integriteta provedbe izbora” saopšteno je iz Misije OSCE-a za N1 televiziju.

Međutim, nakon što su, zahvaljujući objavi spiska, u javnost dospjele brojne priče o fiktivnim biračima, reagovala je Agencija za zaštitu ličnih podataka BiH čiji se direktor Petar Kovačević bori za naklonost politike koja bi trebala odlučivati o njegovom novom mandatu. Agencija je, naime, naredila CIK-u da ukloni ovaj spisak sa svoje stranice, što je i učinjeno.

Kako se Rješenje Agencije isključivo odnosi na CIK, redakcija Istrage je, uz konsultacije sa pravnicima, procijenila da se zabrana objave ovog spiska ne odnosi na medije. Stoga smo, vodeći se isključivo javnim interesom, odluči objaviti ovaj spisak s ciljem sprječavanja izbornih prevara.

Ujedinjena Srpska učestvuje na izborima: Sud BiH prihvatio Stevandićevu žalbu i poništio odluku CIK-a

Sud BiH poništio je odluku Centralne izborne komisije BiH kojom je poništena ovjera kandidature Ujedinjenoj Srpskoj Nenada Stevandića, saznaje Istraga.ba

Odluka Suda je već dostavljkena CIK-u. Podjećamo, CIK je sankcionisao Nenada Stevandića i njegovu Ujedinjenu Srpsku zbog širenja međunacionalne mržnje, nakon što je ta stranka objavila videospot koji je izazvao brojne reakcije u javnosti. Odlukom CIK-a bila je zabranjena kandidatura Ujedinjenoj Srpskoj na predstojećim lokalnim izborima. Stevandić je, potom, uložio žalbu Sudu BiH koji je odlučio da je oprihvati, te da poništi odluku CIK-a. Sve ovo je u suprotnosti sa dugogodišnjom praksom Suda BiH koji je “manje bitne” političke subjekte uklanjao iz izbornog procesa.

U obrazloženju svoje odluke Sud BiH navodi da Stevandićev spot nije snimljen i emitiran tokom predizborne kampanje.

“Valja posebno istaći da to ne znači da je od strane ovog suda utvrđeno da je CIK nepravilno utvrdio činjenice vezane za zabranjeni govor koji su sadržani u spornom videozapisu. Ovo samo znači da ove povrede CIK nije mogao utvrđivati van perioda izborne kampanje primjenjujući odredbe kojim se regulišu pravila ponašanja tokom izborne kampanje”, navedeno je u obrazloženju Suda BiH.

Dakle, Sud je utvrdio da je Stevandić širio govor mržnje, ali to nije radio tokom kampanje, pa ne može biti kažnjen zabranom učešća na izborima.

Nadalje, Sud BiH smatra da je CIK trebao Stevandića sankcionirati po drugim odredbama Izbornog zakona, a ne po onim na koje su se pozvali prilikom donošenja odluke o poništavanju ovjere kandidature Ujedinjene Srpske.

Nagrada slijedi: Tegeltija imenuje Dubravka Čamparu za glavnog federalnog tužioca

Predsjednik VSTV-a Milan Tegeltija obećao je prošle sedmice, u jednom sarajevskom restoranu, državnom tužiocu Dubravku Čampari da će ga imenovati za glavnog tužioca Federacije BiH, saznaje Istraga.ba.

Sastanku je prisustvovao i Dubravkov brat Aljoša Čampara, inače federalni ministar unutrašnjih poslova čiji savjetnici uređuju portal Pressmedia na kojem je, dan nakon sastanka, prenesen veliki intervju Milana Tegeltije koji je dao Radio televiziji Republike Srpske.

Nakon sastanka braće Čampara i Milana Tegeltije, predsjednik VSTV-a je sa svojim prijateljem Muhamedom Ajanovićem, dekanom Stomatološkog fakulteta obilazio pojedine lidere političkih partija čije je sjedište u Sarajevu kako bi dobio podršku za planirano imenovanje.

Dubravko Čampara se, saznajemo, već prijavio na konkurs za glavog federalnog tužioca. Osim njega, za ovu poziciju su još konkursali državni tužilac Saša Sarajlić i federalni tužilac Munib Halilović. Intervjui s kandidatima su zakazani za petak, a sve bi trebalo biti završeno do kraja mjeseca, odnosno na narednoj sjednici VSTV-a, jer novi članovi, čijim angažmanom Tegeltija gubi većinu, na dužnost stupaju u novembru.

Već smo na Istrazi objavljivali dokaze da porodica Čampara mjesecima sarađuje sa predsjednikom VSTV-a Milanom Tegeltijom, ali i medijima bliskim HDZ-u i SNSD-u.

Kada je Vlada Republike Srpske u maju ove godine nezakonito uputila Ujedinjenim nacijama Izvještaj Republike Srpske, u poglavlju nazvanom “Političke zlouptrebe SDA i Željka Komšića”, zvaničnici RS-a su kao dokaze ponudili izjave “insajdera iz SDA” Aljoše Čampare.

izvod iz Izvještaja Vlade RS-a

Ministra Čamparu Vlada RS citira kao izvora informacije da Obavještajno sigurnosna agencija BiH sa Osmanom Mehmedagićem na čelu plasira laži o Republici Srpskoj i HDZ-u BiH. Ovaj dokument je, rekosmo, upućen Generalnoj skupštini UN-a u maju 2020. godine i u njemu se, osim OSA-e, SDA i Željka Komšića, oštri kritikuje i visoki predstavnik Valentin Inzko.

Osim ovoga, veze porodice Čampara sa Republikom Srpskom dokazuju i anonimne krivične prijave upućene protiv direktora Obavještajno sigurnosne agencije BiH i predsjednika Suda BiH Ranka Debeveca. Već smo objavili da je savjetnica federalnog ministra Aljoše Čampare Mirela Bubalo poslala  “anonimne krivične prijave” protiv Mehmedagića i Debeveca, a nekoliko dana kasnije te je prijave u centralnom dnevniku objavila Radio televizija Republike Srpske. Prijava je kasnije objavljena i na RTRS-ovoj emisiji Pečat,  a na dokumentu je bio vidljiv “prijemni pečat” Tužilaštva BiH.

prijemni pečat Tužilaštva BiH na prijavi koju je objavio RTRS

Osim Izvještaja Vlade RS-a gdje je tretiran kao “insajder u SDA”, te “anonimne krivične prijave” koju je poslala njegova savjetnica, a objavio RTRS, Čampare su imale saradnju sa medijima u RS-u i na slučaju “državljanstvno” predsjednika Suda BiH Ranka Debeveca. Tu priču je, podsjećamo, u javnost plasirao predsjednik SNSD-a Milorad Dodik. Nakon toga portal Pressmedia   čiji je osnivač porodica Čamparine savjetnice Mirele Bubalo objavio je protiv predsjednika Suda BiH 29 tekstova u kojima problematizira “lažni identitet” i “špansko državljanstvo”. Samo u jednom danu, 11. septembra ove godine, portal Pressmedia za kojeg službeno pištu savjetnici ministra Čampare, objavio je četiri teksta protiv Ranka Debeveca.

Nakon Dodika, Čamparin portal u kampanji protiv Debeveca

Jedan od tekstova koji su na Pressmedia.ba objavljeni o Debevecu odnosio se i na “ekskluzivne dokumente” koji dokazuju da predsjednik Suda BiH ima dvojno državljanstvo. Isti dokumenti, dan poslije objavljeni su na portalu “banjaluka.net”, poznatom po objavljivanju identiteta zaštićenog svjedoka protiv premijera RS-a Radovana Viškovića. Odmah nakon toga, sve je objavila Radio televizije Republike Srpske, koja se istovremeno pozvala na pisanje Čamparine Pressmedie i portala “banjaluka.net”.

saradnja Pressmeda.ba i RTRS-a

Uporedo s napadima na direktora Obavještajno sigurnosne agencije BiH (koju su Dodik i Čović nazvali neprijateljskom organizacijom), portal Pressmedia preko kojeg je Čampara plasirao čak i svoja službena sapćenja, pisao je hvalospjeve o Milanu Tegeltiji, predsjedniku VSTV-a. Štaviše, na ovom portalu čiji se novinari finansiraju iz budžeta Federacije BiH, promovisani su i twittovi predsjednika VSTV-a.

Tegeltija zvijezda Pressmedia.ba

Promovišući, očito, politiku Dodikovih kadrova, Aljoša Čampara i njegov brat su uspjeli pridobiti i naklonost predsjednika VSTV-a Milana Tegeltije, pa s njim, napokon, početkom oktobra sjedaju u jednom sarajevskom restoranu gdje im je, prema informacijama Istraga.ba, obećano imenovanje Dubravka Čampare na poziciju glavnog tužioca Federacije BiH. Dan nakon tog sastanka, Pressmedia je prenijela Tegeltijin intervju sa RTRS-a, kako bi dodatno učvrstili savezništvo. S obzirom na to da se Dubravko Čampara izjasnio kao “Ostali”, ne postoje ustavne smetnje za imenovanje, jer je Ustavom FBiH određeno da nijedan konstitutivni narod ne može imati više od dvije od ukupno šest nabitnijih pozicija u Federaciji. Kako su federalni premijer i predsjedavajući Predstavničkog doma FBiH Bošnjaci, a predsjedavajudi Doma naroda FBiH i predsjednik Ustavog suda FBiH Hrvati, Munib Halilović je, faktički, već unaprijed isključen iz utrke. U igri je ostao samo Dubravko Čampara koji se preventivno izjasnio kao ostali, iako je njegov brat dopredsjedavajući Doma naroda FBiH iz reda Bošnjaka.

S obrizom na to da u novembru umjesto Jadranke Lokmić Misirača funkciju u VSTV-u preuzima Biljana Simeunović, a umjesto Tegeltijine miljenice Milijane Buhe Lejla Hadžić, većina za Dubravka Čamparu bi mogla biti upitna. Stoga je dogovoreno imenovanje po hitnom postupku, i to najkasnije do 24. oktobra ove godine, kada i formalno ističe mandat Milijani Buhi, čiji bi glas mogao biti odlučujući.

Dubravko Čampara je, podsjećamo, bio kandidat i za sudiju Ustavnog suda Federacije BiH, ali je SDA odlučila da ga ne podrži. Nakon toga, Aljoša Čampara je započeo proces napuštanja Stranke demokratske akcije.

 

 

 

NAJČITANIJI ČLANCI

Istraga objavljuje materijalne dokaze i fotografije: Čamparina savjetnica poslala anonimnu prijavu...

“Dobro vam veče. U večerašnjem dnevniku gledajte: kako SDA preko Obavještajno bezbjednosne agencije prisluškuje svoje neistomišljenike. RTRS u posjedu krivične prijave protiv direktora OBA-e...